2011. október 31., hétfő

Margarita Classic & Epres Martini

Gondoltam közzéteszem a két kedvenc koktélom receptjét, még mielőtt nekilátok a Halloween esti készülődésnek. Pedig már alig várja a jelmezem hogy felvegyem végre. Az is saját készítésű, akár csak az italok, mert én így szeretem... megyek, keverek is egyet... Cheers!






Stawberry Martini (bal oldali fotó)


A Martini elnevezés a tengerentúlon egy vodka alapú koktélfajtát jelent, amit Martinis pohárban szolgálnak fel, de semmi köze a nálunk Martini néven forgalmazott italhoz. Mondjuk az én fényképemen egy sima boros pohárban van szervírozva... szóval most már magam sem tudom, hogy Martininak nevezhető-e egyátalán az italom, vagy akkor ez csak egy sima Vodka-eper... amondó vagyok nevezzük akár hogy is, egy biztos, hogy isteni finom!

Hozzávalók 1 pohárhoz

4 cl Vodka
10 cl eperlé
1/2 lime kifacsart leve
díszítéshez: lime karika vagy eper


Egy shakerbe tesszük a hozzávalókat és jól összerázzuk. Nekem amúgy nincs is shakerem, hanem egy jól záró ételesben szoktam összerázni a koktélok hozzávalóit. Így is remekül működik. A poharat lime karikával vagy egy szem eperrel díszítem.




Classis Margarita (jobb oldali kép)


Hozzávalók 1 pohárhoz:

4 cl Silver Tequilla
2 cl Cointreau vagy Triple Sec
2 cl limelé (kb. 1 db)
1-1,5 EK finom kristálycukor
zúzott jég
díszítéshez: só + lime karika


Először facsarjuk ki a lime levét, amit aztán jó alaposan keverjünk el a cukorral. Ezután a limeos-cukros keveréket shakerben (vagy a fentiekben említett "ételeses" módszerrel) keverjük össze a Tequillával és a Cointreau-vel. Vegyünk egy Margarita-s poharat és egy lime gerezddel kenjük végig a peremét, mert így akkor szépen beleragad majd a só, amit én egy kis lapos tálba szoktam önteni, amibe könnyű a pohár peremét belemártani. Ez után tegyük tele zúzott jéggel, öntsük rá az italt, díszítsük egy lime karikával és már fogyaszthatjuk is... persze csak mértékkel :)
Egészség!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése