2012. június 28., csütörtök

Gyümölcs Csokor

Biztos mindenki látott már itt-ott-amott ilyen szépséges, mindenféle ínycsiklandó gyümölcsből készült színpompás csokrot. Nekem személy szerint mindig is nagyon tetszettek, de kissé drágállom őket, ugyanis egy ekkora, mint amekkorát én készítettem, legalább 7-8000 Forintba kerül, és akkor még nem is beszélve a házhozszállítási díjról, és az "ezt pedig én is meg tudom csinálni" érzésről... Most adott volt minden feltétel, ami eddig visszatartott a gyümölcs csokor elkészítésétől; Niki barátnőm születésnapja, a gyümölcs-szezon kellős közepén járunk, és persze egy nagy adag kísérletezőkedv :) Aki esetleg aggódna, hogy ez valami bonyolult dolog lenne, az ne tegye, mert tényleg nem volt az, és az előállítási költsége is a készen kapható felére jött ki.



Hozzávalók egy, kb. 3-5 személyes csokorhoz:

250 g eper
3 db sárgabarack
1/2 sárgadinnye
4 szelet ananász
kb. 10-15 dkg málna (egy kis doboz)
néhány fürt ribizli
néhány szál menta
1 tábla étcsoki (esetleg fehércsoki)

1 db kaspó, bögre, vagy váza (lehetőleg műanyagból!) 
1 db szikkadt zsemle
hurkapálcák (6-8 db) lehetőleg kihegyezve (én helyettük mentaszárakat használtam)
celofán és masni a csomagoláshoz



1.) Először a csokor alapját készítjük el, amihez fogunk egy tetszetős kaspót, amibe belehelyezünk egy szikkadt zsemlét. Célszerű pont akkora kaspót választani, amekkorába pont illeszkedik a zsemle, vagy inkább beleszorul. Ez lesz a csokor alapja, tehát ebbe fogjuk beleszurkálni a hurkapálcikákra felfűzött gyümölcsnyársakat.
2.) Következő lépésként a csokiba mártott epreket készítjük el! Ehhez vízgőz fölött felolvasztunk egy tábla étcsokit, majd egyenként szépen megmártjuk benne az eper szemeket. Ezeket aztán egy tányérra tesszük, majd a hűtőben dermesztjük, legalább 10-15 percen át.
3.) Az ananász szeleteket is megmárthatjuk, vagy ahogy én csináltam, szép cirmosra mintázhatjuk a rácsurgatott csokival.
4.) A sárgadinnyét és a barackot aprítsuk falatnyi kockákra.
(Egy tipp: Ha van virág alakú sütemény szaggató formánk, akkor a dinnyéből tudunk kis virágokat csinálni.)
5.) Most már minden gyümölcs elő van készítve, tehát nincs más teendőnk, mint ízlés szerint felfűzni őket a pálcákra. Ne felejtsünk kihagyni kb. 5 cm-nyit a nyárs alján, mert ezt a részt fogjuk majd a zsemlébe beleszúrni.  Én a nyárs legaljára egy olyan sárgadinnye kockát tettem, amin rajta van a héja, így az megakadályozza a fölötte lévő gyümölcsök lecsúszását.
6.) Ha készen vagyunk a nyársakkal, már csak a zsemlébe kell beleállítgatni őket.
7.) A nyársak közötti üres helyeket a mentalevelekkel tudjuk kitölteni, illetve a ribizli fürtökkel.
8.) Ezzel el is készültünk a gyümölcs csokrunkkal, de ne felejtsük, hogy nagyon nehezen viseli a meleget, értelem szerűen felhasználásig hűtőben tárolandó! Adjuk át, illetve fogyasszuk el mihamarabb, lehetőleg még aznap! Ha szállítjuk, akkor celofánba szépen betudjuk csomagolni.
A megmaradt gyümölcsökből pedig készíthetünk magunknak egy finom gyümölcssalátát.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése