2012. július 29., vasárnap

Retroburger

Talán nekünk magyar embereknek ez a fajta hamburger áll legközelebb a szívünkhöz, hiszen mi már akkor ezt majszoltuk a strandbüfében, amikor McDonald's még az ország környékén sem volt. Mindenkinek rögtön beugrik a sorban állás, a néha kissé száraz, kétnapos pufi zsemle, benne egy picike hús, csak úgy mutatóban, és természetesen az elmaradhatatlan csalamádé. Hát igen, tény, hogy nem ez a gasztronómia csúcsa, de én attól függetlenül még nagyon is megtudom kívánni, de akkor ha lehet, inkább én készítem el, friss, minőségi hozzávalókból. Akár addig is elmehetünk, hogy mi magunk sütjük a pufi zsemlét is, de ezt azért csak erős idegzetűeknek ajánlom, viszont a hamburger húsból és a sültkrumpliból senki ne próbálkozzon mirelittel! Bár én is szeretem a dolgokat a könnyebbik végükön megfogni, de ez tipikusan az az eset, amikor egy kis plusz vesződség a házi sültkrumpli megsütésével nagyon is megéri. Mert ugye nincs hamburger sültkrumpli nélkül, és szerintem majonézes káposztasaláta nélkül sem! Én ezt is elkészítettem hozzá :)



Hozzávalók 4 db retroburgerhez:

4 db pufi zsemle
8 vékony szelet cheddar sajt
csalamádé
salátalevél
paradicsom 
uborka
lilahagyma
pirított hagyma
ketchup, mustár

Húspogácsa (én 8 darabot készítettem az alábbi adagból):

kb. 60-70 dkg darált marhahús
1 nagy fej vöröshagyma (lereszelve, vagy nagyon finomra aprítva)
1 db tojás
2-3 gerezd zúzott fokhagyma 
1 TK őröltbors
1 TK só
1 púpos TK pirospaprika



1.) Először gyúrjuk be a húspogácsák masszáját a fenti hozzávalókból. Nem ajánlatos pácolatlan nyers húst kóstolgatni, úgyhogy inkább nem tegyük, még sütés után is tudjuk picit fűszerezni, ha szükséges, ne aggódjunk amiatt, hogy esetleg ízetlen lesz.
2.) Osszuk el 8 egyenlő részre a masszát, majd vizes kézzel először formázzunk belőle labdákat, amiket aztán kilapítunk. A húspogácsák közé tegyünk sütőpapír darabkákat, vagy folpackot, így nem ragadnak össze. 
3.) Jól zárható ételesbe helyezve őket, hűtőben pihentessük legalább fél órán át.
4.) Addig előkészíthetjük a zöldségeket.
5.) Vegyük ki a hűtőből a hamburger husikat és közepesen forró serpenyőben, kevés olajon, lefedve süssük meg először az egyik oldalukat. Néha kicsit lenyomkodhatjuk a pogácsákat egy lapáttal, mert különben nagyon összesülnek. Fordítsuk meg őket, majd süssük készre. 
6.) Amikor már teljesen átsültek, tegyünk mindre egy-egy szelet sajtot, és hagyjuk addig a serpenyőben őket, amíg rájuk nem olvad a sajt. 
7.) Vágjuk ketté a zsömléket és ugyan abban a serpenyőben, amiben a húspogácsák sültek kicsit pirítsuk meg őket a belső oldalukon.
8.) Állítsuk össze a hamburgereket: legalulra a salátalevél kerül, arra a húspogácsa (2 db egy zsemlébe), majd következik a pirított hagyma, a zöldségek, ízlés szerint a szószok, majd végül az elmaradhatatlan csalamádé.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése