2011. december 12., hétfő

Ananász-Eperdzsem

Őszintén megvallva én nem nagyon rajongok a dzsemekért -a lekvárokért még úgy sem- de íme a kivétel, ez a 100% gyümölcstartalmú, házi készítésű változat. A kedvenc szakácskönyvemben találtam a receptet, és gondoltam kipróbálom, főzök karácsonyra 1-2 üveggel. Végül olyan finomnak bizonyult, hogy az ünnepekig ugyan van még 2 hét, de a dzsemekből már egy SEM :) Hamar elfogyott, mivel olyan ínycsiklandozó, hogy az adagolása szigorúan evőkannál történik, de mással nem is menne, ugyanis akkora gyümölcsdarabokat tartalmaz. A jó hír, hogy egész évben készíthetjük, ugyanis az ananász télen-nyáron beszerezhető, az eper pedig mirelit, ehhez az is tökéletesen megfelel. Én karácsonyra valószínűleg lefőzök még néhány üveggel, remélem ezúttal kitartanak majd addig...






Hozzávalók 2 üvegnyihez:

600 g eper (mirelit is jó)
1 nagy érett ananász
350 g befőzőcukor (én diabetikusat használtam)
1 db citrom
2 EK narancslikőr (de nem muszály)

Először olvasszuk ki az epret, majd aprítsuk tetszőleges darabokra (én mondjuk csak megfeleztem őket). Az ananászt tisztítsuk meg, és vágjuk kis kockákra. Facsarjuk rá a citrom levét és adjuk hozzá az epret. Kb. 1 kg legyen a gyümölcskeverék súlya. 
2.) A befőzőcukron található utasítás szerint elkészítjük a dzsemet:
Én először egy lábasban összekevertem a gyümölcsöket a befőzőcukorral, majd feltettem nagy lángon főni. Amikor elkezd hevesen forrni, bugyborékolni, hagyjuk egy két percig, majd vegyük le a tűzről. 
3.) Megbolondíthatjuk az ízét, ha hozzáadunk 1-2 EK narancslikőrt, de ez nem kötelező. 
4.) Jól kimosott, megszárított befőttes üvegekbe merjük a még forró dzsemet, gondosan lezárjuk, majd néhány percre állítsuk fejjel lefelé az üvegeket. Ha így járunk el, akkor hűvös helyen tárolva el fognak állni néhány hétig, hónapig. 
5.) Ha ajándéknak szánjuk, dekoráljuk szép anyagokkal, masnikkal, stb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése