2012. április 9., hétfő

Tojásfestés Hagymahéjjal

Húsvét hétfőről lévén szó, szükségem volt néhány hímestojásra... kitudja, hátha erre téved egy-két fess locsolkodó... :) Tojásfestékem nem volt, úgyhogy abból dolgoztam, amit találtam, az pedig egy zsírkréta és néhány vöröshagyma volt. A hagymahéjjal történő tojglifestést már úgyis régóta ki szerettem volna próbálni. Igazából nem fektettem túl nagy gondot a minták felrajzolására, mivel ez csak egy kísérletnek indult, nem is voltam biztos benne, hogy működni fog a hagymahéj-zsírkréta kombináció... Az egyik tojásra egyébként Albert kutyám képmása került... csak meg ne lássa szegénykém, mert biztos megharagudna rám... :) Szóval ráfirkáltam néhány népi motívum imitációját, na meg persze Albert kutyust és bedobtam a hagymahéjjal teli lábasba főni. Ez után kicsit el is szundítottam, de körülbelül 10 perc múlva azért már elég kíváncsi lettem, tényleg befogja-e a héj a tojásokat, illetve a minták nem mennek-e tönkre... úgyhogy kiemeltem a vöröses léből egy tojást és amit láttam az nagyon tetszett! Olyan szép hímes tojások készültek ilyen egyszerűen, mint amiket csak a szentendrei skanzenben láttam utoljára :)



Hozzávalók 4-8 db hímes tojáshoz:

Annyi tojás amennyit szeretnénk
6 db vöröshagyma külső, száraz héja (ha több tojással dolgozunk, akkor a héj mennyiségét is növeljük)
1 l víz
zsírkréta
Egy darabka szalonna bőrke

1.) Először a tojásokat kell megmosni, majd teljesen szárazra törölgetni.
2.) Most fogjunk egy zsírkrétát és rajzoljunk rá tetszőleges motívumokat. Én kétszer is átmentem krétával minden vonalon, biztos ami biztos...
3.) Tegyük a hagymahéjakat egy lábasba, arra a tojásokat és öntsük fel annyi vízzel, amennyi pont ellepi őket.
4.) Főzzük 10 percig, majd zárjuk le a tüzet a tojglik alatt, de még néhány percig a vízben hagyhatjuk őket. Minél tovább hagyjuk, annál sötétebb színt kapnak.
5.) Egy kanállal emeljük ki őket óvatosan egy papírtörlőre, hagyjuk őket megszáradni.
6.) Végül fogjunk egy darabka szalonna bőrkét, és dörzsöljük végig vele az összes tojást, ettől lesz csak igazán szép, fényes.

Jó szórakozást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése