2011. november 22., kedd

Thai Csirkeleves Kókusztejjel

Azt hiszem, kijelenthetem, hogy ez a számomra valaha volt legkedvesebb leves. Először egy belvárosi étteremben kóstoltam, még sok-sok évvel ezelőtt és rögtön beleszerettem. Pikáns volt, csípős, de mégis édeskés, gyömbéres, pont az én szám íze szerint elkészítve, de sajnos -a Mokkáról lévén szó- túl kicsi adag, és túl drága. Akkoriban még különlegességnek számított, nem úgy, mint manapság, amikor is már minden belvárosi étteremben megtalálható, nem is tudom, mintha csak Thai csirkelevessel az étlapjukon kapnának működési engedélyt. Én sem mondhatnám el magamról hogy igazi 21. századi, trendi gasztroblogger csaj vagyok, ha nem osztanék meg egy saját változatot. Az, hogy kicsiny hazánkban ilyen népszerűségnek örvend -ez a nem éppen ősi magyar egytálétel- azért nem véletlen. Tényleg nagyon finom, de főleg ahogy én készítem :) Ennek pedig az az oka, hogy amióta csak először megkóstoltam, azóta kísérletezek az arányokkal és a hozzávalókkal, abban a reményben, hogy egyszer elkészítem a legtökéletesebb változatot. Azt hiszem, ez nagyjából sikerült is... legalábbis szerintem :)



Hozzávalók 4-6 személyre:
50 dkg csirkemell
3 db sárgarépa
20 dkg laskagomba
3 gerezd fokhagyma
1 db lime leve
4 dl kókusztej
0,5 l zöldségleves alap
rizstészta 80g (összetördelve kb. 1 maroknyi)
2 EK olivaolaj
Indiai citromfű (Ázsiai boltban szerzhető be a legnagyobb valószínűséggel, de vigyázat, nem az a leveles változat, amit cserépben árulnak a szupermarketekben! Amennyiben nem kapunk, megteszi a szárított változat is)
Gyömbér kb. egy 6cm-es darabka (ebből is lehetőség szerint válasszunk frisset)
Chilli (csak mértékkel, mert a gyömbér eleve csípős)
Tengeri só
Fehérbors

1.) Először készítsük elő az alapanyagokat; a csirkemellet alaposan megmossuk, falatnyi kockákra vágjuk. 
2.) A sárgarépákat megpucoljuk és kb. 1 cm vastag szeleteket vágunk belőlük. 
3.) A gombát megmossunk és szintén 1 cm csíkokra tépkedjük.  
4.) Egy lábasban 2 evőkanál olivaolajat felforrósítunk, rádobjuk a csirkemell kockákat, sózzuk, borsozzuk, és nagy lángon egy pár perc alatt lepirítjuk őket. 
5.) Közben összezúzzuk, vagy lereszeljük a foghagymákat és a zöldségekkel együtt a lábasba dobjuk, ízlés szerint fűszerezzük. Először csak keveset használjunk mindegyikből, mert elég intenzív az ízük, nem beszélve a chili és a gyömbér csípősségéről. Ha friss gyömbért használunk - ami persze a legjobb, amit tehetünk - vágjuk vékony szeletekre, vagy kis kockákra, mivel ha egyre ráharapunk, elég csípős tud lenni. 
6.) A citromfüvet vágjuk úgy fel, mint a csemegehagymát szokás. 
7.) Felöntjük kb. fél liter húslevessel, éppen csak lepje el a hozzávalókat. Lefedve kb. 15 percig főzzük, majd ellenőrizzük, hogy megfőttek-e. 
8.) Ekkor lehúzzuk a tűzről és beleöntjük a kókusztejet, amit előtte alaposan felráztunk. Összekeverjük, belenyomjuk a lime levét és beletesszük a rizstésztát. Lefedjük és állni hagyjuk egy pár percig, amíg a tészta meg nem puhul. Ilyenkor már nem kell tovább főzni, mert a leves hője is elegendő neki hogy elérje azt az állagot ahogy a rizstészta fogyasztandó. 9.) Tálaláskor lime gerezddel kínáljuk, mert néhányan kissé pikánsan szeretik, mint ahogy az én "jóöreg" Veronika barátosném is, aki körülbelül 1 heti lime tartalékuktól szokta megszabadítani az éttermeket, ha betéved valahova egy tál Thai csirkelevesre :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése