2011. november 21., hétfő

Trópusi Színkavalkád Saláta

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem már kezd nagyon hiányozni egy kis napsütés, tenger, a színek, az illatok... vagyis a NYÁR. Talán megidézheti egy kis időre ez a színes, friss saláta, de legrosszabb esetben is, legalább eszünk valami finomat és egészségeset :) Én nagy saláta-párti vagyok, vacsorára legtöbbször csak ezt kívánom. Megunni őket pedig azért nem tudom, mert számtalan módon, számtalan hozzávalóból, és számtalan dresszinggel elkészíthetők. Talán sose állítottam össze még kétszer ugyan azt a salátát... Most például a képen látható gyönyörű szép sárga-zöld kaliforniai paprika ihletett meg. Először paradicsomot és lilahagymát adtam csak hozzá, aztán leöntöttem egy limeból és korianderből álló öntettel. Nagyon finom és friss volt, de annyira nem tápláló, és kicsit éhes maradtam tőle. Következő alkalommal amikor készítettem, ananásszal és egy kis mozzarella sajttal gazdagítottam még. Na ez telitalálat volt. Igazi trópusi ízvilágot idéz az ananász, lime és koriander kombinációja. Egyszerűen imádom!




Hozzávalók 2 személyre:

2 db kaliforniai paprika
4 db szép érett paradicsom
1 nagyobb fej lilahagyma
1/2 ananász
2x100 g mozzarella sajt
1 db lime
1 csokor friss korianderzöld
só, bors

A lilahagymát aprítsuk nagyon finomra, tegyük egy tálba, sózzuk be, majd facsarjuk rá a lime levét. Annak következtében, hogy hagyjuk állni -amíg összeaprítjuk a többi hozzávalót- a lime és a só el fogják venni a hagyma "erejét" és csak a finom íze marad. A paprikát, paradicsomot és az ananászt vágjuk apró darabkákra, majd tegyük a tálba a hagymás dresszinghez. A koriandert is aprítsuk egész finomra, majd adjuk azt is hozzá, és az egészet jó alaposan keverjük össze. Ez tipikusan az a saláta aminek jót tesz ha pihen egy fél órát a hűtőben, de ha nem bírjuk kivárni, nyugodtan fogyaszthatjuk amint elkészült. Tálalásnál karikázzuk rá a mozzarella sajtot, és szórjuk meg még egy kis korianderrel, majd őröljünk rá friss borsot.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése