2011. november 25., péntek

Vaníliás Vodka Karácsonyra

Idén is itt van már a nyakunkon a Hálaadás -azaz Thanksgiving- ami ugyan nekünk, magyaroknak nem sokat mond, de engem azért minden évben arra figyelmeztet, hogy a Karácsony már megállíthatatlanul közeledik. Ekkor szoktam elkezdeni a lakást szépítgetni, kigondolom mi legyen az idei menü, és bizony az ajándékokról sem árt időben gondoskodni. Nem tudom ki, hogy van vele, de számomra az egyetlen nyomasztó dolog az év amúgy ezen legcsodásabb időszakában, az pont az a stressz, idegeskedés, őrült rohanás ami a fa alá valók beszerzése körül zajlik. Ezen megfontolásból én eldöntöttem, idén változtatok! A Karácsony anyagias részétől megszabadulok, ami persze korántsem jelenti azt, hogy ettől még nem kedveskedhetnénk a szeretteinknek egy-egy olyan figyelmes kis ajándékkal ami egyedi, a mi saját két kezünk állttal készült, sok-sok szeretettel. Így adhatunk csak valami igazán személyre szólót, amibe a szívünk lelkünk is benne van. Természetesen az ajándékok túlnyomó többsége nálam a konyhából fog kikerülni, valami különleges ital, lekvár, befőtt, bonbon, vagy éppen kézzel készítette csokoládé formájában. Ezeket szép, ünnepi díszbe öltöztetve adom majd át, személyre szóló kis üdvözlőkártyákkal, amik talán majd mézeskalácsból fognak készülni. Hát ugye, hogy sokkal jobb ajándékok ezek mint egy pár zokni, vagy a jóöreg tusfürdő-dezodor szett? :)

Az első ajándék ami elkészült egy olyan különleges, de mégis elegáns és egyszerű vaníliás vodka, amit adhatunk férfiaknak és nőismerőseinknek is egyaránt. Én ezt a csinos kis üveget a nagypapámnak szánom. Nem árt már idejében elkészíteni, mert fogyasztás előtt legalább egy hónapot állnia kell, de minél több ideig hagyjuk, annál inkább átveszi a csodás vaníliarudak aromáját a vodka. Nekem van a kamrában egy üveggel, ami már körülbelül fél éve ott érlelődik. A színe egészen olyan lett mint a konyaké, és hát az illata... mennyei! Az alkoholt már alig érezni rajta, de annál inkább a vanília aromáját.
A csomagolást se szoktam éppenséggel a véletlenre bízni :) Egy bizonyos vodkafajta (Royal) olyan üveggel rendelkezik amiről könnyedén lejönnek a címkék, és ez után kedvünkre dekorálhatjuk, ki szolidabban, ki feltűnőbben... és Karácsonykor ér túlzásba esni... erre én általában hajlamos is vagyok :)





Hozzávalók 1 üveg elkészítéséhez:

1 üveg vodka (én Royal márkájút használtam, csak is azon megfontolásból, mivel úgy láttam ennek könnyen lejön a cimkéje, így aztán szabadon dekorálhatom az üveget... így is lett! )
2 rúd vanília

Hát itt nagyon nincs is mit írnom a készítéssel kapcsolatban, a teendőnk csak annyi, hogy a vanília rudakat úgy ahogy vannak, egyben beledobjuk a vodkába, jól visszazárjuk, hűvös, sötét helyre tesszük (mondjuk kamrába) majd várunk. Optimálisan 1 hónap kell neki, de ha csak az utolsó pillanatban készítjük el az sem tragédia, csak amikor átadjuk, hívjuk fel rá a figyelmet, hogy ajánlatos várni a felbontással néhány hetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése